Místo obsažného vysvětlování náležitostí webové tvorby, které jste již určitě četli na jiných místech, si na této stránce můžete sami zaškrtat, co už máte hotové, co potřebujete udělat a co myslíte, že pro vás důležité není nebo se vašeho webu netýká.
Každý webový developer to zná a každý má trochu jiné "know-how" a tak se popisy v detailech jistě liší. Princip je ale obecně platný.
U každé položky po rozkliknutí najdete tři volby a stručné vysvětlení. Na konci se interaktivně aktualizuje orientační hodnota potřebné práce, kterou někdo musí vynaložit, aby váš web mohl sloužit svému účelu.
Ne, nečekejte prosím žádný "ebook zdarma" či podobné triky, jak od vás vyloudit emailovou adresu, abychom vás pak museli otravovat báječnými motivačními emaily.
Mužete si ale vyžádat vstupní konzultaci, která je bezplatná a navíc vás ani nebudeme lámat, abyste zapřáhli do práce Weboid. S čistým svědomím - bude-li to pro vás výhodné - vám doporučíme třeba bezplatné online nástroje pro svépomocnou tvorbu webu nebo konkurenci, když budete trvat na Wordpressu.
Pouze když budete chtít, aby se WEBOID stal zapálenou a kreativní součástí vašeho týmu, stačí si na závěr vyžádat nabídku a doplnit co možná nejpodrobnější informace o vašem záměru. Data tohoto dotazníčku se ke zprávě připojí a tak budeme vědět, jaká je společná startovní čára na cestě k vašemu novému webu.
Vy svému oboru rozumíte. Žijete s ním a znáte všechna jeho zákoutí. Web ale musí být srozumitelný a lákavý pro jeho návštěvníky, kteří nejspíš odborníci nejsou. Vysvětlete "jako dítěti" v čem spočívá jádro vaší činnosti.
Jaký je skutečný důvod pro existenci vašeho webu. Chcete jen prezentovat sebe a výsledky své činnosti, nebo očekáváte od návštěvníků nějakou reakci?
Je málo pravděpodobné, že byste byli ve svém úsilí osamoceni. Určitě svůj obor sledujete a tak víte, jak to dělají ostatní.
Poctivé odpovědi na předcházející otázky vyjadřují cosi, co by se dalo vzletně nazvat "MISE".
Okruh potenciálních návštěvníků, které chcete oslovit.
Zkuste si představit "ideálního návštěvníka", nebo "ideálního zákazníka". Co je to za člověka? Čím přesněji dokážete odhadnout jeho motivace a potřeby, tím pravděpodobnější je, že ho zaujmete a potěšíte.
Jistě chcete, aby web také někdo našel když hledá, co je jeho náplní. To se může stát jen tehdy, když existuje shoda mezi vyhledávacím dotazem a některým z významných prvků na stránce. Texty tedy musí obsahovat "ta správná slova" či fráze. Ta, která lidi hledají. Tzv. klíčová slova. Strategie jejich výběru a využití je zásadně důležitá.
Zpracování funkčního prototypu webových stránek.
Voba potřebných vlastností systému pro správu, zpracování a uchování dat. Cílem je dosáhnout efektivní rovnováhy mezi robustností backendu, skutečnými potřebami webu a časovou náročností na přípravu.
Odvozeně od představ o vzhledu a chování webu vůči návštěvníkům je třeba posoudit zejména náročnost obslužného javascriptu a CSS.
Samostatný mikrosystém pro editaci obsahových bloků přímo na jednotlivých zobrazených stránkách - nazýváme ho jednoduše Wedit. S výhodou lze využít u jednoduchých webů, případně pro "oživení" zakoupených HTML5 šablon. Cena je závislá především na počtu typů stránek.
Pro provoz webu je zapotřebí obslužný PHP systém, který zajišťuje zpracování požadavku v URL, výběr a zpracování dat z databáze a jejich zobrazení prostřednictvím šablony webové stránky. Zároveň i provádí ukládání aktualizovaných dat při úpravě stránek, nahrávání a úpravy obrázků, načítání dat z externích zdrojů, práci s interní cache sestavených stránek atp. Jeho schopnosti jsou dané volbou existujícího systému a jeho dodatečnými úpravami.
Kompletní administrace webu.
U některých druhů webových portálů je potřebný samostatný subsystém uživatelských profilů. Uživatelé se mohou registrovat a spravovat své profily a autorský obsah. Uživatelská administrace je izolovaná od samotné administrace webu a vybavena doplňkovými bezpečnostními prvky, aby byla znemožněna infiltrace jádra CMS systému.
Rozsah a pracnost zde může být velmi proměnlivá. Jedná se o funkcionality přesahující potřeby běžného webu a stndardní možnosti použitého obslužného systému (CMS). Nejen každá jednotlivost vyžaduje péči, důležité je především sladit různé procesy navzájem. Znalost cílového stavu je praktická pro výchozí rozhodnutí o architektuře a provázanosti systému a přípravě takového řešení, které dovolí web i v budoucnu úspěšně rozšiřovat o nové schopnosti.
Výroba HTM5 šablon pro zobrazení obsahu různých typů stránek.
Vzorový obsah pro jednotlivé obsahové bloky jednotlivých typů stránek.
Napojení HTML kódu šablon na data získaná z databáze na základě požadavku v adrese stránky.
Funkční testy backendu
Zjednodušené testování typického a nestandardního chování uživatelů.
Pokročilé úpravy minimalizující čas prvního zobrazení stránky.
Dlouhodobé monitorování chování uživatelů a jeho vyhodnocení. Dodatečné úpravy webu na základě statistických dat.
Výchozí cena za hodinu práce reprezentuje nejen "intelektuální náročnost", ale slouží též k modifikaci celkové ceny v závislosti na charakteru projektu:
Typem stránky (šablonou) se rozumí schema stránky s jedinečným webdesignem a skladbou obsahových bloků. Konkrétní obsah bloků (tedy konkrétní texty či obrázky) se na různých stránkách stejného typu mění.
Například všechny stránky, na nichž je jeden článek spolu s minigalerií obrázků, mají stejnou strukturu obsahových polí i stejný webdesign (tedy stejnou šablonu). Souhrnná stránka s nejnovějšími články reprezentuje už jiný typ stránky (jinou šablonu). Počet (a samozřejmě i složitost) šablon má bezprostřední vliv na cenu těch úkolů, které souvisí se zpracováním dat a kódováním šablon. Nejpracnější zpravidla bývá šablona pro úvodní stránku webu - homepage. Celkový počet stránek a podstránek webu, které jsou pomocí typových šablon zobrazovány, již na pracnost přípravy prakticky nemá vliv.
Běžný jednoduchý (např. firemní) web může příkladmo obsahovat následujících 5 typů stránek (šablon):
Cena prací na návrhu a realizaci webu se může značně lišit případ od případu. U skutečně jednoduchých a typických zakázek může být nižší, u složitějších a nestandardních může narůstat náročnost zejm. přípravných fází.
Skladba činností spojených s tvorbou webu nezahrnuje žádné marketingové aktivity jako např. aktivní postupy pro zlepšení pozice v SERP, příprava a vyhodnocování online reklamních kampaní, příprava a publikování podpůrného obsahu pro sociální sítě, apod. Tyto aktivity lze též zahrnout, zpravidla je však jejich koncipování a zejména pak vyhodnocování průběžných výsledků doménou specializovaných firem.